Konfigurace anonymniho ftp

Martin Macok macok na kocour.ms.mff.cuni.cz
Středa Květen 12 19:44:29 CEST 1999

On Wed, 12 May 1999, Petr Novotny wrote:
> 1. Adresar lib je drwxr-xr-w. Nestaci sakra drwx--x--x?

nevim, zkus to ... ja mam drwxr-xr-x

> 2. Adresar pub je root.ftp, dr-xr-sr-x. Co to ma znamenat? Pokud
> se nepletu, ve skupine ftp bezi anonymni ftp, takze ta je dobra tak

skupina ftp je urcena ke spravovani ftp archivu ...

!!!neprirazujte anonymniho uzivatee skupine FTP!!! ten patri do nobody
(99) ...

> akorat pro upload. Podle me bych mel udelat neco jako
> groupadd ftpadmin   (a pridat tam ty, ktere to ma zajimat)
> chown root.ftpadmin ~ftp/pub
> chmod 2775 ~ftp/pub
> Je to rozumne, nebo si tim vytvorim diry do systemu? (Upload
> stejne v prvnim priblizeni povolovat nechci.)

ja mam
dr-xrwsr-x   3 root     ftp          1024 Apr 26 22:05 pub
Toto neni zadna dira do systemu, umoznuje uzivatelum v grupe ftp pridavat
soubory do archivu a taky je pak mazat, ostatnim jen cist. Ten s-bit je
tam proto, aby soubory nalezely automaticky skupine ftp ...
Zadne diry timto nevzniknou - derave jsou spis FTP servery ...

> (3. V inetd.conf mam spousteni in.ftpd -l -a. Dela mi to logy
> prenosu? Kam?)

me to generuje do /var/log/messages

 |                  Martin Macok                     |
 | email:  martin.macok na st.mff.cuni.cz               |
 | WWW:    http://www.ms.mff.cuni.cz/~mmac7339/      |