viry - dotaz

Jiri Dvorak dvorakj na alpha.inf.upol.cz
Čtvrtek Květen 13 12:41:45 CEST 1999

On Thu, 13 May 1999 ChaloupkaJ na aut.dp-praha.cz wrote:

> Dobry den,
> mam takovy zacatecnicky dotaz, proto prosim o schovivavost:
> je mi znamo, ze na Linuxu nejsou viry. Zajimalo by mne proc (je to proto, ze
> nebyly napsany, nebo je to nejaka vlastnost OS ci filesystemu ktera neumozni
> jejich cinnost? Jak je to s makroviry? )

Je to zejmena proto, ze existuje neco jako system prav. Takze i kdyby
nejaky uzivatel u sebe spustil vira, tak muze poskodit leda tak sam sebe,
ale ne cely system. Za jistych podminek ale muzou existovat i viry pro
Linux, ale budou se sirit jenom hlouposti spravcu, takze nejspis ne tak
masove, jako v DOSu nebo Win95

A makroviry jsou zde jen diky makrojazyku firmy Microsoft, takze ty pod
Linuxem ani byt nemuzou.

> Dekuji za vysvetleni Chaloupka

Jiri Dvorak
Palackeho 13
Prerov
750 00
http://www.inf.upol.cz/~dvorakj
Veskere nazory uvedene v tomto dopise jsou ciste me vlastni a nemusi se
shodovat s oficialnimi stanovisky organizaci, kterych jsem clenem.