viry - dotaz

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Květen 14 10:57:30 CEST 1999

janousek na fonet.cz (Pavel PaJaSoft Janousek) writes:

> 1. NT = New technology v terminologii MS
> 2. New technology ve stabilite a bezpecnosti?'-)

Nejak mi tady chybi rozumne argumenty.

> 3. A kde je dnes VMS?

Na velkych strojich.

> [...]
> je daleko vice, napr. ze to bylo koupeno od Sunu (abych pripomnel jednu
> verzi) nebo Lotusu, ktery to za hrisne penize pro MS delal - to jako dava
> zaruku qalitniho OS? Takovy hlavni vyvojar je casto 40 a vicelety paprda s
> letitymi zkusenosti z dob elektronicke revoluce (ruzumej konecne objevili
> neco lepsiho nez assembler => fortran) o OOP (ne ze by na toto bylo vhodne
> se vsemi dusledky) pripadne o normalni modularni technologii si muze nechat
> jen zdat... - to je ten 'sqely' hlavni vyvojar. Nechci se dotknout nikoho od
> VMS ci jinych hlavnich vyvojaru, ale znam par takovychto.

Kdybych si nechal postavit OS od Knutha nebo Ritchieho, Thomsona a
spol, tak byste taky tvrdil, ze jsou to stari paprdove, kteri nemaji o
OOP ani poneti?

>     A s tou modularitou... jeste ve WinNT 4.0 (a to maji za sebou 10 let
> vyvoje!) musim rebootovat po kazdem pitomem prenastaveni nebo doplneni
> (updatu...) driveru... to je modularita...pche:-r

K tomuto bych rekl nasledujici: podle mne to Win umi bez restartu,
akorat by to zrejme nektere aplikace neunesly a vyvojari si nemeli cas
s tim hrat, protoze NT jsou porad ve skluzu. Nejaky windowsak mi
tvrdil, ze NT5.0 uz by to mely umet. Znate Windowsovske spravce,
nekteri jsou jenom klikaci a ani nemaji tuseni co je pod
kapotou. Proto MS asi zvolil cestu uplneho restartu. Ja obcas taky
restartuji linux, pokud provedu neco ve startovacich skriptech, jenom
abych mel jistotu, ze to opravdu zafunguje.

> Pavel Janousek (PaJaSoft)                         FoNet, spol. s r. o.

Brno, Czech Republic