viry - dotaz

Zdenek Socha sochaz na alpha.inf.upol.cz
Pátek Květen 14 11:35:37 CEST 1999

Dobry den!

On Fri, 14 May 1999, Oto Buchta wrote:

> Z toho plyne, ze bezpecnost Linuxu jako takoveho je dana aplikacemi. U NT
> rootovskou konzoly ziskat nemuzes. Na NT musis pouzit jine "triky" pro napadeni.
> Ikdyz jsem kdysi slysel o NT-ckove utilitce, ktera se jmenuje, svete div se,
> su. Nevim ale, jak by se dala pouzit. U DOSu a Win <=98 mas "roota" ihned,
> jelikoz tam nemaz zadne opravneni.

  Já znám utilitku, která je plně podle pravidel Winu (tzn. klikneš na
ikonu - spustí se - udělá co potřebuješ). Po spuštění pomocí systémové
knihovny dá práva administrátora na mašině, kde sedíš.

  Je to odzkoušeno, jen jsem ještě nepřišel na to, jestli to je bug anebo
treba backdoor pro správce NT, když lokální admin selže, aby byl schopen s
tím něco udělat aniž by musel reinstalovat.... :-)))

                              Zdeněk Socha