bootovani disklessu z marsu

Pátek Květen 14 12:04:42 CEST 1999

Miroslav BENES wrote:
> http://www.spsselib.hiedu.cz/~kerslage/manuals/linux/Mars_a_Linware.html
>
> se uvadi : "BootROMky používají k otevírání obrazů na serveru
> stadardní funkce NCP protokolu, takže lze bootovat i z obrazů
> umístěných na emulátorech. Vyjímkou jsou BootROMky, které používají
> výhradně RPL protokol. Ten není v Linuxu implementován a tak máme v
> tomto ohledu smůlu".
>
> Mame tu NW server a pouzivame na bootovani RPL (nejspis, protoze se
> pri zavadeni sitovych ovladacu spousti RPLODI). Na stanicich jsou

RPLODI != RPL
RPLODI se pouziva u nekterych BootROMek, jde o implementacni chybu, bez
ktere na upravenych BootROMkach nefunguji ODI drivery.

> karty 3COM a v nekterych IMHO relativne nove BootROMky
> (BootWare/3C5X9 ver. 1.70), ktere podporuji protokoly :

Tyhle BootROMky se daji nastavit bud z menu nebo programem. Bootovaci
ramec se tam da volit, predpokladam, ze mate 802.3, protoze to je tusim
default. Teoreticky bych se zbavil ostatnich ramcu, protoze to muze vest
k duplikaci provozu a jinym problemum... Ethernet_II umi vsechno, ovsem
smerodatni jsou pouziti klienti/BootROMy.

> NetWare_802.2
> NetWare_802.3 (pouzivany)
> NetWare_Eth_II
> BOOTP
> BOOTP/ARP
> RPL
>
> Pri nabihani z marsu se nacte obraz diskety a bootoje se az do
> chvile, kdy se spousti sitove ovladace (rplodi, vlm). Pak to

Chce to natahnout image do RAMdisku a ovladace zavadet az tam. LanWorks
na to ma utilitu BWLOADHI.COM.

> a) havaruje, pokud je mars sam
> b) plynule prejde na druhy server, pokud je dostupny.
>
> Dotazy :
>
> 1) Jaky protokol se da pouzit na bootovani disklessu z marsu ?
> 2) Jak se musi nakonfigurovat mars ?

Nijak, jen myslim to stale nechodi s T na SYS:

http://www.spsselib.hiedu.cz/~kerslage/vyuka/materialy/NWclient.txt

> 3) Chodi to nekomu ?

Treba me, kdyz o tom pisu, ne? ;-)
Nejsem agent M$, abych psal o tom, co mi samotnemu nechodi.

--
                        Milan Kerslager