mirne offtopic

bravenec na optimit.cz bravenec na optimit.cz
Pondělí Květen 17 12:27:16 CEST 1999

Jaroslav Jirasek wrote:

> dobry den, sorry za offtopic, ale ono to stejne trochu s linuxem souvisi:
>
> mam takovou ideu zapojit me a kamose do site, jsme od sebe dost
> vzdaleni a tak jsem vlastni hlavou vymyslel, ze postavim
> ze stareho srotu pc, na nej nainstaluju linux a se znamyma se pripojime
> pres radiostanice k tomu serveru. Predstavuju ji to tak, ze server
> bude mit v sobe 4 modemy, na modemy budou pripojeny nejake radiostanice
Staci jeden - obslouzi to vsechny ctyri klienty

> (snad se jim rika CB) a klienti budou mit taky jeden modem a radiostanici.
Na CB zakazane, nicmene jsou hajdalaci, kteri to zkouseji

> Paty uzivatel bude pripojen pres sitovku - server bude v jeho byte.
> A ted dotazy:
> je mozne vynechat modemy?  - Jestli tedy klient s W95 muze byt pripojen
Ne - navic pro W95 potrebujete dalsi extra software. Linux ma podporu
pro radiove modemy v kernelu, W95 o necem takovem nikdy neslysely.

> k serveru vlastne jako pres laplink a server mu na toto spojeni muze
> pridelit IP adresu?
Dela se to staticky.

> pokud by tam ty modemy musely byt, je mozne kazdy modem nastavit
> tak, aby fungovaly jako pevne spojeni? (nekde jsem cetl, ze pro spojeni
> modemu pres pevnou linku musi byt jeden nastaven jako vysilaci,
> druhej prijimaci, ja bych kupoval ty nejlevnejsi, treba by to u nich
> nemuselo jit
> nastavit)
Radiove modemy funguji UPLNE jinak - zapomente, ze neco takoveho
koupite v normalnim obchode :-))))

> jake radiostanice pouzit? pravdepodobne musi byt obousmerne,
> nejaka toho typu kdy mluvis a pak musis prepnout aby mohl mluvit
> kolega asi nepripada v uvahu?
Provoz full duplex se pouziva jen vyjimecne.
Pouzitelne je v zasade cokoliv.

> PS, jde nam o hrani her, hlavne Quake :-)
Zapomente :-)
Skrzeva CB neprotlacite vice, nez 2400 Bd.
Pokud tam budete ctyri, sleze rychlost nejmin na petinu
Bude to stacit?

Petr Bravenec