filozofia /dev

Milan Sorm xsorm na informatics.muni.cz
Pondělí Květen 17 15:11:05 CEST 1999

Mon, May 17, 1999 ve 01:30:50PM +0200 Oto Buchta napsal:
# Dne Po, 17 květen 1999 Tomas Potok napsal(a):
# >Dobry den!
# >
# >Napadla ma myslienka, preco je vlastne /dev realizovany fyzicky na disku?
# >Pripada mi zbytocne mat na filesysteme milion device suborov, ktore niekdy
# >nepotrebujem. Podla mna by logicke bolo, keby sa devices registrovali do
# >/dev podobne ako informacie do /proc. Ak by kernel nasiel disk,
# >zaregistroval by /dev/sd.. a podobne vsetky programy.
# >
# >(Potom by pravda kakasniff nemal kam hadzat konfiguraky;)
# >
# >Preco je to prave tak, ako to je?
# >
#
# No neni to spatny napad, ale jak potom jednoduse udelas
# ln -s /dev/hdd /dev/cdrom ci ln -s /dev/cua0 /dev/modem?
#

no a co hur, taky by neslo prehazovat si /dev/console tam, kde zrovna mam
pripnute nejake end-zarizeni (seriova konzola, normalni monitor..)

milan

ale slo by to mozna realizovat tak, ze by se toto zadefinoval nekam do
/etc/conf.dev a neco v kernelu (kernel thread ci tak) by se pak staral o ten
devfs

milan