mirne offtopic - prenos dat na dalku

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Úterý Květen 18 10:48:15 CEST 1999

On Tue, 18 May 1999, Radek Hnilica wrote:

> Rad bych se zeptal, jakym zpusobem jste obe strany smerovali, 2 km je
> docela dost, a strkat oko k tomu dalekohledu ?

Ja to delal jen pokusne - tedy slo o jednosmerny prenos, takze se smeroval
jen vysilac a to pokrikovanim do vysilacky na manika na druhe strane
(lidska ruka je velmi citlivy pristroj :-)) Oko do dalekohledu strkat
nemusite neb ten paprsek z laseroveho ukazovatka ma po dvou kilometrech
rozptyl asi 2m (nejvissi svit - okolo je jeste par desitek metru nizsi
svit, takze az Vas 'olizne' coz je dobre poznat - vecer Vas spolehlive
oslni i na tu vzdalenost, tak uz staci jen jemne doladit a umistit
prijimac do 'epicentra' ...

> No a k te laserove diode, kdyz si najdete vhodnou v katalogu,
> a dodrzite provozni podminky, tak by to s tou vydrzi nemuselo
> byt tak zle.

Jenze vhodna dioda v katalogu stoji minimalne 5000 - pak ma vydrz nekolik
tisic hodin a rychlost az 50Mbits (muzete ji pripojit i na TP vystup
eth karty :-)) Jenze ja to zkousel s diodou z laseroveho ukazovatka za par
set. Ta je pomala (jako vetsina LED diod) a pry vydrzi jen par desitek
hodin - to jsem zjistil az pozdeji kdyz jsem toho nechal).

Investovat do tech rychlych profesionalnich diod se mi nechtelo, protoze
pak se cena konstrukce temer vyrovnava s naklady na wavelan a u wavelanu
Vam odpadaji problemy s mlhou, destem, snehem a oslnenim sluncem ci jinymi
zdroji ....