NT x UN*X(Re: viry - dotaz)

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Úterý Květen 18 09:55:08 CEST 1999

On Tue, 18 May 1999, Igor Bujna wrote:

> jo ohledne jeste viru a unixu. Jednou kdysi davnou se nam v praci
> stalo toto: mely jsme vsechny stroje na SCO UNIX SYSTEM 5
> verze 4.2 jo a borci po praci si nabootovaly dos pres disketu a
> parily hry.
> Jenze 6.6.(nevim presne aktivaci) se aktivoval michalangelo pri
> bootu. Proste nejakej borec prinesl i s bootovaci deisketou i vyr
> Michalangelo ktery prepsal MBR disku a pri bootu prespsal celej
> disk.
> Tak to znicilo 4 z 6 PC.
> Zajimava Prace asi tak na 14 dni.
> To byl jenom muj poznatek.

Nejak mi ale uniklo, jak to souvisi s Unixem. Toto je klasicky prispevek o
dementnim chovani systemoveho administratora a ne o virech. To take mohl
disk vyndat, mlatit s nim o zem, a pak rict, ze na nem instalovany Unix
neni odolny proti mlaceni diskem o zem.

K napadeni by nedoslo za beho systemu, pripadne, pokud by bylo dusledne
zajisteno, ze k strojum nemaji fyzicky pristup nepovolane osoby. A v tom,
je prave sila unixu. Ja dokazu zavirovat NT za behu systemu, s pouzitim
beznych uzivatelskych prav, tak jak je ma nastavena skupina USERS po ciste
instalaci systemu. Pokud mi nekdo umozni system restartovat, budu mit
jeste mene prace.

Zadny OS nemuze za to, co se deje s HW v dobe, kdy nebezi a HW je vyuzivan
necim (nekym) jinym.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Uz je to tak.
  Nekteri lide se uzaviraji do sve veze z voloviny.