filozofia /dev

Oto Buchta oto_b na jezek.buchtovi.cz
Úterý Květen 18 09:38:23 CEST 1999

Dne Út, 18 květen 1999 Matus "fantomas" Uhlar napsal(a):
>Oto Buchta <oto_b na jezek.buchtovi.cz> wrote:
>->>Napadla ma myslienka, preco je vlastne /dev realizovany fyzicky na disku?
>->>Pripada mi zbytocne mat na filesysteme milion device suborov, ktore niekdy
>->>nepotrebujem. Podla mna by logicke bolo, keby sa devices registrovali do
>->>/dev podobne ako informacie do /proc. Ak by kernel nasiel disk,
>->>zaregistroval by /dev/sd.. a podobne vsetky programy.
>
>-> No neni to spatny napad, ale jak potom jednoduse udelas
>-> ln -s /dev/hdd /dev/cdrom ci ln -s /dev/cua0 /dev/modem?

No, je mozne, ze je to "shit", ale pri sprave stovek pocitacu nemas problemy
s rozpoznavanim, kde ze mas tu mys a kde ze mas ten modem. Obzvlaste to pomaha
pri upgrade software ci vymene hardware. Nez bych prolezal vsechny programy a
nastavoval jim, ktery ze maji vlastne pouzit port, proste to nacpu na
/dev/cdrom, /dev/modem, /dev/krysa (mimochodem mohu velmi doporucit, neplete se
tolik s modem jako mouse) apod.

Oto Buchta