viry - dotaz & Re: Viry a linux

Úterý Květen 18 14:32:11 CEST 1999

On Sun, 16 May 1999, Pavel Machek wrote:

> Tak, a tady je patch ktery vam umozni mit vyrazne mene "opravdu" suid
> programu. Relativne k 2.3.1, ale pujde aplikovat na 2.2.9.

Jezisikriste, to uz jsou takove verze?! :)

> PS: peaku, co si o tom myslis?

Jako nouzove reseni to ma neco do sebe, ale prinejmensi nektere veci
(napr. "xuid") by NEMELY byt nadratovane primo v binarce, protoze to je
vlastnost konkretni instalace. Se samotnymi privilegii (tomu, kdo to
nazval capabilities, bych rozbil kebuli :> ) je to trochu zajimavejsi,
protoze mnozstvi opravneni, ktere je program schopen zvladnout, je
vlastnost toho programu a ne instalace.

Nicmene obecne lze rici, ze podobna nastaveni spis patri mezi metadata.
Jenze podle toho, co jsem slysel, ze bylo vysledkem velkeho flamewaru na
linux-kernel, tak to v metadatech asi moc brzo podporovano nebude.
Navic je treba uznat namitku, ze takhle to fungovat se vsemi tary a spol.
(ktere neni treba ucit novym kouskum).

Mozna by bylo nejlepsi nejak kreativne vyuzit stavajici zaznamy o
vlastnikovi / skupine.

"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi Echelon!"