Novy disk do ftp.linux.cz

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Středa Květen 19 08:58:13 CEST 1999

Dobry den (a slunce v dusi...),

Leos Bitto wrote:

> Sice nejsem clenem CZLUG tak do toho asi nemam co mluvit, ale vrele
> nedoporucuji kupovat do serveru disk Western Digital - Caviar. Mam
> s nimi jen ty nejhorsi zkusenosti. :-( Sice vychazi dobre cenove, ale
> to je asi jejich jedine plus. Casem odchazi... O trosku (par set) drazsi
> jsou disky IBM UltraStar, a z tech me zatim nezradil ani jeden, na rozdil
> od Caviaru.  Delaji se s 5400 RPM a 7200 RPM, s temi 7200 RPM nemam
> zkusenosti ale 5400 RPM jsou v pohode.
Taktez (zatim) nejsem clenem CZLUG-u a navic reaguju trosku pozdeji,
takze se tu uz debata o discich dost rozbehla... Ale take mam dobre
zkusenosti s IBM disky, Seagate se mi chovaji nekdy podivne (viz i
predchozi debaty v konferenci), Jeste bych mozna doporucil Maxtor
(alespon ted jejich nove disky). Co se tyce SCSI, mame tu jednoho
starsiho 4,5GB Cheetaha, ktery rve jako cirkula, kdyz jsem tam dal 9GB
IBM, tak je v servrovne jak pri sumu vanku... :-))) A vykonove mi to
nepripada tak spatne, ackoliv to IBM-ko je pouze 7200rpm... Ne prilis
dobre zkusenosti mame s Micropolisama (ale zase se starsima...)
Co se tyce toho disku, taky bych spise byl pro SCSI, ale vim, ze toho
9GB IBM jsme poridili za cca 17kKc, zatimco IDE jsou vyrazne levnejsi a
ve vykonu zas tak nezaostavaji. SCSI disky ale maji (vetsinou) daleko
vetsi MTBF (stredni dobu mezi poruchou). Napr. IBM uvadi u svych SCSI
disku 1 mil. hodin...
Je to dost slozite...

Zdravi
Honza Marek
--
Ing. Jan Marek
mailto:jmarek na email.cz, tel.:038/777 30 72