Off Topic: Kniha o hackerovi (was: neco jineho)

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Středa Květen 19 09:59:07 CEST 1999

On Tue, 18 May 1999, Ladislav Dobias wrote:

> jmenuje Kukacci vejce, napsal ji nejaky astrolog a pred
>                                         ^^^^^^^^

Tak vazeni - myslim si, ze jste tu knizku vsichni diskutujici cetli spatne
!
(P.S. Odpovidam i na dopisy nasledujici po tomto - ale tenhle musim
citovat)

Cliff Stoll neni a nebyl zadny astrolog - myslim, ze by clovek s alespon
stredni skolou a pracujici s Linuxem mohl rozeznavat mezi astrologii a
astronomii - i kdyz Cliff je spise astrofyzik (ma i publikace v
serioznich astronomickych casopisech).

 V knize se krome popisu
boje s hackerem a laskyplneho pohlizeni na strikujici skoromanzelku daly
najit i zminky o tom, jaky byl (a je ) styl prace vedce - napr popisuje
jak pocital nejake aberace pro Keckuv 10m teleskop (nyni na Hawaii) do
druheho dne apod. Coz je samo o sobe poucne - dnes se o podobne akce
staraji tymy lidi v nekolika firmach a vse se znovu prepocitava a znovu
kontroluje apod (zadani na cely rok a spousta byrokracie) a nakonec stejne
se to udela blbe - viz Hubbleuv teleskop - kdy na superpresne plose delane
s presnosti nanometru se dopustili chyby 1.3mm ! protoze se jim laser
neodrazel od presneho zabrouseneho konce invarove tyce(ktera byla tak
presna a vzacna, ze se musela chranit specialnim vickem s malinkym otvorem
) ale od tohoto vicka, kde odpryskla cerna barva.!

Takze tenkrat to nebyla jen doba hippies a romantickych hackeru s 1200bd
modemem ale i doba kdy se velke veci delaly efektivne a bez velkych
prutahu. Fakt je,ze Keck dnes stoji a funguje bezvadne. Ja osobne pred
Cliffem smekam - protoze veci ktere on pocital mezi spanim a honenim
hackera by dnes nezvladla ani velka specializovana opticka firma.

Omlouvam se za podrobnejsi rozvedeni  - ale chci aby jste si uvedomili,
ze Stoll neni spisovatel a popisoval veci tak jak se sebehly a samozrejme
na nej nektere veci pusobily vice emotivne. Pokud by ale psal o hackerech
profesionalni spisovatel - bude to sice ctive a napinave pro 99 procent
lidi , ale my se tomu budeme smat - viz filmy s pocitacovou zapletkou .

Nebyt te astrologicke zminky, nechtel jsem reagovat - ale proste musim!
Diky zaneradenosti medii sarlatany a astrology dnes si i vzdelani lide
mysli, ze kazdy, kdo je u dalekohledu je astrolog - a chteji delat
horoskopy ! O Grygarovi napsali pomerne seriozni ceske noviny - "znamy
astrolog J.Grygar !) apod.

Kdyz uz neco ctete, zkuste se zamyslet o cem to je - popr se podivat do
slovniku co co znamena ;-)

Pisu si 10^10 trestnych bodu (a jsem ochoten Yeniu odprosit aby me
nevyskrtaval ;-)

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *