Zase debain a ceska klavesnice v Xsech

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Čtvrtek Květen 20 12:19:55 CEST 1999

Petr Olivka <petr.olivka na vsb.cz> wrote:
> nechodi, stale nechodi - to je nejaka pisnicka, ale ja sem na tom
> stejne.
>
> sem nainstaloval debina 2.1 r0 a do nej slink-skcz-0.91-8 a  nepisou mi
> klapky 2-0 cesky, pres mrvou klavesu muzu napsat jenom carkovana
> pismena, s hackem vubec zadne.  jsem upgradoval  Xy na  3.3.3.1 z
> debian.cz/~pdm/x  a s slink-skcz . ted mi  2-6 nepise nic, 7-0 pise
> carkovana pismena, pres mrtvou klavesu zase jenom carkovana pismena, s
> hackem zadne. nepatrne zlepseni.

   Nechodici hackovana pismena -> spatne nastavene locales, nebo je
zkousite v programu, ktery nepodoruje vstup ceskych znaku (zkuste spustit
rucne xterm, v nem vi, v nem rezim vkladani a tam to zkouset). Zadejte
localedef --help a prohlednete adresare, ktere vypise na konci. Standardni
rozmisteni locales pro glibc-2 je: jednotlive kategorie LC_* v adresari
cs_CZ, ale LC_MESSAGES s katalogy zprav pro jednotlive soubory v adresari
cs. To je pro jazyky, ktere se pouzivaji ve vice zemich (hlasky programu
jsou obvykle stejne ve francouzske kanadske francouzstine - pokud ne, je
mozne je dat nikoli do fr, ale do fr_FR a fr_CA, ale treba mena se lisi).
Pokud mate LC_CTYPE pro cestinu v cs_CZ, nebude fungovat nastaveni LC_ALL,
LC_CTYPE nebo LANG na cs, ale musi to byt cs_CZ, cs_CZ.kodovani nebo
czech.

   Pokud by to bylo necim jinym, snad Vam pomuze Czech-HOWTO.

> setxkbmap mi hlasi "Couldn't interpret _XKB_RULES_NAMES property" at mu
> zadam cokoliv.

   Bud chybejici radek XkbModel v XF86Config nebo chybejici mapa klavesnice
v /usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols (ci nejake soubory nekde jinde), nebo
nektualizovany soubor /usr/X11R6/lib/X11/xkb/symbols.dir. Podrobnosti
v http://www.penguin.cz/czech-howto/

                                                      S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229