Novy disk do ftp.linux.cz

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Čtvrtek Květen 20 16:36:36 CEST 1999

On Thu, 20 May 1999, Miroslav BENES wrote:

> Nic ve zlym, ale nestaci. To, co popisujes, plati v pripade, ze se
> bude pohybovat predmet (hlavicka) v mediu (vzduch). Ale nezapomen, ze
> hlavicka stoji, toci se plotna a vduch je strhavany tou plotnou ->
> vzduch je vhanen pod hlavicku a nadnasi ji.

Vzduch rotuje spolu s plotnou (tedy o neco pomaleji) tim ale nezpusobi ani
pritlak ani podlak mezi plotnou hlavicky - proste proudi okolo ni, takze
se da rict ze po obou stranach hlavicky tlak mirne vzroste pri nabehu
a klesne na 'zavetrne' strane . To plati pokud by byla hlavicka soumerna
a protor kolem ni po obou stranach stejny. To kam se bude hlavicka vlivem
toho proudeni naklanet zavisi od jeji tvaru.

Nicmene priklonil bych se k nazoru ze je udelana tak, aby se 'odklanela'
tedy vhanela vzduch mezi sebe a plotnu, protoze kdyz jsem disk rozebral,
tak ty hlavicky jsou pod perem a pevne k plotne prilehaji.