Pridani vetsiho poctu uzivatelu

Tomas Kouba kouba na fzu.cz
Čtvrtek Květen 20 18:15:23 CEST 1999

On Thursday, May 20, 1999 7:05 PM, Petr Novotny
[SMTP:Petr.Novotny na antek.cz] wrote:

> Fajn, tak mi popiste, jak by si mel useradd vymyslet hesla. To by
> je mel poslat mailem rootovi? Nebo jak by se kdo na ten account
> dostal? Heslo musi nekdo vymyslet, zapamatovat si ho a uzivateli
> zaseptat do ouska.

Jo, jenze, kdyz vim, ze pridavam uzivatele z tabulky (username:Jmeno
Prijmeni\n) muze jako vysledek vypadnout soubor:
----------------------------------
Vazeny Jmeno Prijmeni

bylo vam prideleno uzivatelske jmeno username s heslem x1_f&g na 02 toto
heslo si muzete zmenit prikazem passwd

           Vas spravce
---------------------------------
Vazeny .....

root to rozstriha a preda kazdemu cloveku treba proti podpisu
pravidel chovani na serveru. Ale to uz snad je kazdemu jasne.
Generovat heslo lze:

char valid[] = "abcd&@012";
char heslo[9];

for (i=0;i<7;i++) heslo[i]=valid[rand*strlen(valid)+1];
heslo[8] = '\0';
printf("%s\n", heslo);

No fuj, jsem sam ssebou zhnusen, na co to odpovidam. ALE posledni
dobou mam pocit, ze tahle konference je o TOMHLE.

Tomas "Arci" Kouba

--
                   Ing. Tomas Kouba
Institute of Physics, AS CR    ph.: +420-2-24311137