bash (sh) script

Marek Antozi pavuk na perzeus.tuke.sk
Pátek Květen 21 12:28:50 CEST 1999

On Fri, 21 May 1999, Pavel Lisy wrote:

> Jak elegantně zjistit, že zda je daný parametr integer číslo.
>
> Vytvářím zálohovací skript, který bude dle prvního parametru přetáčet pásku na
> požadovaný volume a rozbalovat adresáře dle následujících parametrů.
>
> Príklad:
> obnov 4 etc/dns usr/local/src
>
> Tedy otestuj, že první parametr je číslo. Rád bych využil pouze možností shellu,
> protože by ten skript měl běžet na linuxu i na solarisu (v nezměněné podobě) a byl
> bych nerad, kdybych musel instalovat pro Solaris nějaký dodatečný SW (python, ...)
> Perl tam mám, ale kdyby to šlo vyhnul bych se i jemu.

> [...]
Mozte pouzit v shellu prikaz expr (je v linuxe aj solarise)
moze to vyzerat v sh napr. takto:

if expr "$PREMENNA" : "^[0-9][0-9]*\$" > /dev/null 2>/dev/null
then
	je to cislo
else
	nieje to cislo
fi

malo by to fungovat, nemal som cas testovat to ...
							PAVUK
LiNUX - Live free or die
Office:                                                       Contact:
Technical University FVU SjF                           antozim na tuke.sk
Letna 9                               pgp finger pavuk na perzeus.tuke.sk
041 87 Kosice Slovakia                           Tel. +421/95/602 2152