Powersaving SCSI disku

jakub safar jcob na mirage.cvut.cz
Sobota Květen 22 13:16:18 CEST 1999

Vladimir Michl wrote:

> Dobry den,
>
> chci se zeptat, jestli se SCSI disky umi take vypinat, tako treba EIDE
> disky, pripadne cim lze toto provest (hdparm je pouze na (E)IDE).
> Mam totiz jeden starsi disk v pocitaci, ktery bezi 24 hod. denne, ale
> behem noci a rana jej vetsinou nikdo nevyuziva,
> takze disk by se klidne mohl vypnout.

ptal jsem se nekolika techniku, kteri se zabyvaji prakticky pouze scsi
disky a dozvedel jsem se, ze zivotnost disku je dana poctem spusteni
disku - hlavicky jsou sice mimo datovou zonu, lec nez se disk dostane na
svoje otacky, tak se soupaji po povrchu.
Tez toto mohu potvrdit z vlastni zkusenosti se vsim, co se kdy tocilo:
toci se toci a jak prijde o stavu, uz se neroztoci. jakub safar