Linux & Oracle (offtopic)

Ivo Zacek izacek na sky.cz
Neděle Květen 23 11:26:51 CEST 1999

Petr Houzvik wrote:

> Subjektivni hodnoceni nasich testeru a programosu je: 3x rychlejsi nez
> 8.0.4 na WinNT (samozrejme na identickem HW). Tim nechci vyvolavat

Nedavno jsem meril dobu behu jednoho sveho programu na ruznych
platformach. Je to program dost jednostrane zamereny, protoze jeho
jedinou cinnosti je soukani dat do databaze pomoci rady INSERTu (radove
desitky tisic). Takze jsem vlastne meril jen rychlost operace INSERT,
ale i tak jsou vysledky zajimave:

Alpha Server 1000A, Digital Unix 4.0a, Oracle 8.0.4 ... 3 hodiny
Alpha Server 1200, Digital Unix 4.0d, Oracle 8.0.5 ... 1 hodina
PII/266, Linux 2.0.36/libc 2.0.7, Oracle 8.0.5 ... 8 minut
PII/266, Linux 2.0.36/libc 2.0.7, MySQL 3.21.33 ... 3 minuty

Zejmena me zarazi porovnani druheho a tretiho radku, ostatni jsou
vysvetlitelne docela dobre. Pojal jsem obavu, ze linuxovy port Oracle je
nejak osizeny z hlediska transakcniho chovani. (Kdysi se tady dokonce
psalo o tom, ze fsync() je v Linuxu dost pomaly, a ted najednou
tohle...) Ma nekdo nejake vysvetleni?

--
Ivo Zacek <izacek na sky.cz>, Supervisory Systems s.r.o. Brno