Problemy s instalaci aplikaci

David Šauer davids na orfinet.cz
Neděle Květen 23 22:50:11 CEST 1999

    DF> Dobry den vsem
    DF> Nedavno jsem si nainstaloval Linux RedHat 5.1 a dostal jsem se k
    DF> provnimu a pro me velice duleziteho problemu. Nevim jak presne mam
    DF> instalovat aplikace pro Linux. Kuprikladu se mi nepodarilo nainstalovat
    DF> X11ampa.
    DF> Docetl jsem se ze to musim instalovat nasledovne     ./configure  ,
    DF> make  ,    a pak v rootu    make install     a ono nic.

Stahnete si radeji primo binarku (kdyz mate redhat, pravdepodobne se najde
i .rpm). Ta se instaluje treba 'rpm -i balik.i386.rpm'.
  Jinak vyse uvedena sekvence se pouzivat k unifikovane instalaci GNU
software (i jineho), pouzivaji dvojici baliku 'automake + autoconf'. Blize
v nekterem z cisel LN (cca 1/2 roku starych). Sekvence je nasledujici:
$ ./configure
$ make
$ su
$ make install

  Pokud napisete, ze 'v rootu' date 'make install', pak to ale pochopim
tak, ze udelate 'cd /; make install'. Coz neni zrejme ono ...

Kdybyste to 'nic' lepe popsal, take by to bylo lepsi ...

    DF> Nejde to nejak jednodusej nez to psat pomoci prikazu?
Ta binarka, instalujte pres klikaci glint nebo gnorpm. Otazka je,
 jestli je to jednodusi ...

    DF> Pak mi vrta hlavou jak mam namapovat disk  s Fat32/16.
    DF> Predem vam vsem dekuji.

Normalne:
mount /dev/<disk> <kam>

Momentalne tu zadny vfat disk nemam(nemuzu to vyzkouset), takze pokud bude
 rvat, ze je neznamy filesystem, dejte:

mount -t vfat /dev/<disk> <kam>

Samozrejme, musi byt podpora vfat v kernelu (distribucni kernely RH maji).
--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na orfinet.cz (mime compatible)