Cluster+Raid

Michal Krause mike na navrcholu.cz
Pondělí Květen 24 11:15:41 CEST 1999

Dne 24. 5. 1999 Igor Bujna napsal:

> Dobry den,
> chtel jsem se zeptat jak to je s clusterovanim linuxu--jestli neco
> takovyho pro linux existuje a jeste jak to je s RAID pro HD.Na
> novellu mame napr. 2x SCSI HD -->uplne stejny a je tam
> nastavenej zrdcadleni disku softwarove, jde to i na linuxu.
> MAM red hat 6.0

RAID (myslim, ze 0,1,5) jde i softwarove, staci mit podporu v kernelu a
nainstalovane md tools nabo raid tools.

Clusterovani lze rovnez provest, existuje nekolik reseni. Asi nejstarsi a
nejznamejsi je projekt Beowulf (http://cesdis.gsfc.nasa.gov/beowulf/), neco
delali Red Hati (tusim Extreme Linux), neco plodi i Pacific HiTech
(http://community.turbolinux.com/cluster). Pak existuje izraelsky Mosix
(http://www.cs.huji.ac.il/mosix/), Eddie (http://wwweddie.serc.rmit.edu.au/)
a Virtual Server Project (http://proxy.iinchina.net/~wensong/ippfvs/).

Ne vsechno z toho je zadarmo.

S pozdravem

There are three kinds of lies: lies, damn lies, and benchmarks.
                                                         Jeremy Allison