zaujimavy &

Pondělí Květen 24 17:46:57 CEST 1999

ric.linux na os3.os.ds.mfcr.cz (xmail listy) writes:

> Myslel jsem ze na to nekdo odpovi, ale nikdo se k tomu nema.
> sed -e 's/\&/=/g'
> & je totiz specialni znak

& ma specialni vyznam pouze jako "replacement metacharacter", tedy v
retezci, ktery nahrazuje (= druhy retezec), nikoliv v retezci, ktery
je nahrazovan (= prvni retezec) - tam je to obycejny znak bez
specialniho vyznamu. Jen je potreba zabezpecit, aby ho shell
neinterpretoval jako znak pro spusteni prikazu na pozadi.

Takze prikazy
sed -e 's/\&/=/g'
sed -e 's/&/=/g'
by mely byt ekvivalentni.

Stava se, ze ne-GNU nastroje pro zpracovani textu obsahuji chyby,
pripadne se chovaji "divne". Takze skutecnost, ze to ma fungovat pod
Ultrixem, muze byt podstatna.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR