crypt program - ne fce

Pondělí Květen 24 20:22:32 CEST 1999

On 23 May 1999, Martin Saturka wrote:

> v arxivu konference sem videl spoustu veci kolem -lcrypt,
> ale zajimalo by mne, jak ziskat program crypt (na kdovani/
> dekodovani [aha:] ). V Un*xech sem na nej zvykly, ale v L*nuxu
> to nejak nenachazim, bral bych odkaz na binarku/zdrojak.
> "crypt"
> Enter key:

Program "crypt" dela kupodivu uplne neco jineho nez funkce crypt().

Funkce implementuje DES, zatimco program sifruje pomoci jakesi odvozeniny
systemu Enigma pouzivaneho Nemci za 2. svetove valky. V te dobe to byla
docela dobra technologie, ale stejne jim to Anglicani, Polaci a Francouzi
(v ponekud chaoticke kombinaci spoluprace a konkurence) rozlustili.

Existuje program, ktery se jmenuje CBW (code breaker's workbench), s jehoz
pomoci je mozno rozlustit (bez znalosti klice) jakykoli textovy soubor
bez velke namahy do 15 minut. (Doporucuji kazdemu, kdo na "tradicnich"
unixech ve vi casto pise :X misto :x. <g>)

Pokud i presto mate dojem, ze byste mohl program crypt potrebovat, pak
se podivejte treba do FreeBSD.

"NSA GCHQ KGB CIA nuclear conspiration war weapon spy agent... Hi Echelon!"