Powersaving SCSI disku

Pavel PaJaSoft Janousek janousek na fonet.cz
Úterý Květen 25 03:40:51 CEST 1999

>disku - hlavicky jsou sice mimo datovou zonu, lec nez se disk dostane na
>svoje otacky, tak se soupaji po povrchu.

    Dovolil bych si mirne oponovat. Jak uz tady take padla zminka, je
nekolik vyrobnich rad disku (zejmena tech levnejsich), ktere maji uplne
stejnou konstrukci, pouze se lisi radicem na disku (EIDE nebo SCSI
modifikace).

    Proto si dovolim tvrdit (a videl jsem v chodu napr. na Invexu), ze
mechanika v soucasne dobe u nekterych disku nedela to, ze jakmile disk
ztrati otacky, tak hlavicky dojedou do stredu a zde 'lehnou' na disk v
zavadeci oblasti disku (nemyslim tim MBR, ale parkovaci oblast bez dat),
alebrz jeste predtim hlavicky chytne specialni 'chnapka' a pak teprve jsou
hlavicky vystaveny na 0:0:0, ale chnapka porad hlavy drzi => do styku s
kluzkou podlozkou povrchu disku nedojdou hlavicky vubec. Samozrejme, ze to
setri hlavy, ma to vsak jedno nebezpeci - pri rozjezdu disku - pokud se
vyskytne necistota vetsi nez ta mezera mezi plotnou a hlavickou, pak muze
dojit k peknemu skrabanci... - vse ma sve + a -.

Pavel Janousek (PaJaSoft)                         FoNet, spol. s r. o.
Vyvoj software, sprava siti, Unix, Web, Y2K     Anenska 11, 602 00  Brno
E-mail: mailto:Janousek na FoNet.Cz                Tel.: +420  5  4324 4749
SMS:    mailto:P.Janousek na SMS.Paegas.Cz         Fax.: +420  5  4324 4751
WWW:    http://WWW.FoNet.Cz/                  E-mail: mailto:Info na FoNet.Cz