Problem otvarania suborov v SAMBE

Egon Eckert egon na chance.cz
Úterý Květen 25 16:46:14 CEST 1999

> Je sice standartne mozne otvorit 10000 suborov

Tomu nerozumim.  Kde?

> pri startovani demona je v subore /var/log/smb.log napisane, ze
> ich je mozne otvorit len 246. Preco?

Vase jadro umoznuje _jednomu_procesu_ otevrit naraz max 256 souboru.
Takze _jeden_proces_ smbd si jich muze otevrit nejvys 256.  Vy
potrebujete na _jedne_klientske_stanici_ otevrit vice souboru naraz?

Pokud ano, snad byste mohl mit stesti s jadry od Alana Coxe, ktera umi
podstatne vetsi pocet souboru, ale neni mi znamo, nakolik se s nimi snasi
Samba atd.

Jste-li strujcem te aplikace Vy, muzete to urcite udelat jinak a
otevirani tolika souboru z jednoho procesu se vyhnout (coz je IMHO
spravna tendence - proste to napsat spravne :) ).

Jinak ovsem se mi take (?) stava, ze narazim na system-wide limit pro
otevrene soubory, ktery je u jadra 2.0.36 standardne nekde okolo 1024.
To je podle me podstatnejsi problem pro zatizene servery, kde bezi
spousta procesu delajicich spoustu veci, odesila se naraz spousta e-mailu
spouste lidem...  Psal jsem na toto tema pred par dny dotaz do teto
konference, ale zadny guru se mi dosud neozval.

Egon Eckert