vypinani disku bez hdparm

Jacek Kopecky kopeckyj na inf.upol.cz
Středa Květen 26 15:47:29 CEST 1999

 > chtel bych primet linux aby vypinal disk po hodine nepouzivani, ale nevim
 > jak na to. APM mam zakompilovane do jadra. pomoci hdparm <neco> to jde
 > udelat rucne, ale po nekolika sekundach se to zase probudi... nevite nekdo
 > jak na to? neexistuje nejaky runlevel nebo neco podobneho?

 Dobry den preji. 8-)
 Na nastaveni vypinani pouzijte hdparm, parametr -S, pozor na zvlastni
cislovani casu, je popsano v manualove strance. Dale je ale treba zajistit,
aby Vas linux nepristupoval moc casto k disku. Takovyto pristup muze zpusobit
program update/bdflush. Ten asi muzete kilnout, jen se pak nebudou tak casto
zapisovat buffery na disk. Proto jsem pro jistotu obcas sam delal sync, ale
pri stabilite Linuxu by tohle nemel byt problem.
 Dalsi problem jsem mel s cronem, ktery mi spoustel atrun (kdyz jsem jeste
nemel atd s novym RH), takze je mozna dobre projit crontaby a /etc/cron.*,
aby Vam neco zbytecne disk nerozjizdelo. Viz nedavne thready, disky nemaji
rozjizdeni rady.
 Zdravi a uspech preje
                                       Jacek Kopecky

E-mail: jacek.kopecky(at)upol.cz
WWW:    http://www.inf.upol.cz/~kopeckyj
Finger kopeckyj na alpha.inf.upol.cz for Geek Code.