Regularni vyraz pro urceni korektni e-mailove adresy

Lukas Horalek lin na ester.economia.cz
Čtvrtek Květen 27 19:48:50 CEST 1999

On Thu, 27 May 1999, Petr Novotny wrote:

> Skutecne? Mel jsem za to, ze striktne definovana je jen domenova
> cast. Lokalni cast - AFAIK - muze obsahovat NAPROSTO
> COKOLIV (mozna s vyjimkou ASCII NUL, nove radky, zavinace, a i
> ty tam myslim lze oeskejpovane pouzit). Zejmena muze obsahovat
> mezeru a strednik, takze je treba ohlidat veci typu "mail
> $ADRESA" protoze ADRESA muze byt "ahoj;rm -rf *;echo".
Ha, pripoustim, a rad verim -- uz je to veru davno, co jsem prislusna RFC
cetl ;)

> Obavam se, ze timto zpusobem moc nepochodite.
>
> Ovsem na druhou stranu vetsina (ale nikoliv 100%) uzivatelskych
> jmen opravdu obsahuje jen alfanumeriku a interpunkci.
...ano, rekneme, ze jsem v teto situaci ochoten pristoupit na "vetsionove
pravidlo" (neb se domnivam, ze pocet nestandardnich adres je rozumne
minimalni), a testovat adresu skutecne pouze na ony zakladni, mnou puvodne
uvedene, znaky. Kdo by mel specialni adresu, musel by se se mnou dohodnout
"rucne", v pripade adresy "ahoj; rm -rf *;echo" bych asi dohodu
neocekaval...;-)

> Mate-li overeno, ze pro libovolny string muzete zkusit odeslani, pak
> nejjednodussi zpusob je poslat tam mail a videt, zda bouncne.
Ano, to je pravda. Presto by me zajimal ten 'vyhodnocovac', jeho pouziti
muze byt sirsi, nez jen na nynejsi konkretni pripad hlidani regulernosti
e-mailovych adres...

> A jak budete hlidat, zda si to ta adresa opravdu vyzadala? Tj.
> nemailovat do diskusnich klubu a nevinnym obetem...
To je ovsem vec jina. Momentalne nijak, funguji na "slusnosti uzivatelu",
coz je v teto republice vec mimoradne riskantni, ale v nasi konferenci to
zatim kupodivu funguje (na 1000 prihlasenych pripadaji cca 3 vtipalkove,
coz povazuji za snesitelny stav, postizenym se nasledne hluboce
omlouvam).
Rad bych zavedl klasicky konferencni pristup - na registrovanou adresu se
odesle testovaci mail a ceka se na potvrzeni. Coz vsak bude v nasi
konferenci, urcenou primarne pro "mobilni" uzivatele IMHO trochu problem -
uspesnost dorucovani zprav na Eurotel je zrejme dostatecne znama...

					S pozdravem
						Lukas Horalek,
						HN, Economia, a.s.