SQL server

stingp1.eti na mail.cez.cz stingp1.eti na mail.cez.cz
Pátek Květen 28 08:58:59 CEST 1999

Pojmem konzistence dat se nerozumi pouze fyzicka, ale i logicka
spravnost dat - priklad:

Ucetni program - ucetni provede prijem platby. Tato operace
sestava z dvou kroku - pripsat castku na ucet, a zaroven
tutez castku pripsat na vrub jinemu uctu. Tyto dve operace
by se bud mely obe uspesne ukoncit, nebo by nemela probehnout
ani jedna z nich. Pokud by se provedla pouze jedna z nich, databaze
by se dostala do nekonzistentniho stavu. Tyto dve akce by mely
byt umisteny v jedne transakci. Pokud dojde k chybe pri jakemkoli
kroku, cela transakce se odvola, a data zustanou v te podobe jako
predtim.

Cili, jak bylo psano v predchozim mailu - transakce
tvori z vice operaci nad databazi jeden logicky celek.

Cele kouzlo spociva v tom, ze takto lze velice elegantne resit
logiku datoveho modelu uz na urovni databaze, a to skutecne
efektivne (mluvime o velkych databazich).

Vyhody jsou myslim naprosto jasne, proto nepouzivam MySQL, ale
Interbase & Oracle, ackoli jsou pomalejsi nez MySQL... ;-)

Pavel Stingl
programator, analytik
CEZ a.s., Elektrarna Tisova
EMail : stingp1.eti na mail.cez.cz

Ondrej Koala Vacha <koala na fi.muni.cz> na 27.05.99 20:01:59

Odpovězte pros