Pravidla smerovani

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Pátek Květen 28 09:59:00 CEST 1999

Ludek.Brukner na barco.com writes:

> Zdravim,
>
> mam pevnou linku dane kapacity (rekneme 64kb/s). Po ni jede jenom IP provoz
> - takze dns, maily, http a ftp.
> Rad bych omezil provoz po ftp a http na urcitou mez, aby nejaky vetsi
> download neomezoval dns a mailovou komunikaci.
>
> Mel jsem takovy napad pouzit shaper, ale nevim, jak nastavit routing, aby
> rozne protokoly posilal ruznym smerem.
> Nejake jine napady, jak to udelat?

V tomto vam shaper nepomuze. Budete potrebovat policy routing v
jadrech 2.2. Tam je mozne urcit jakeho druhu je paket a pak je vrazit
do ruznych front.
Trochu problem je, ze je to na vstupu. Musite to prevest na
implementaci ve vystupnich frontach. TCP ma nastesti mechanismy k
omezovani toku, pokud nedojde acknowledge.

Cili bych to videl nasledovne:

dve fronty: jednu s vysokou prioritou (pro postu, dns) s naslednym
omezenim sirky pasma pomoci TBF a jednu frontu s nizkou prioritou pro
ostatni provoz.

Ma to nasledujici vyhodu: prioritni fronta dostane vzdy sve pasmo, ale
pritom uplne neodrizne komunikaci pres http.

Je mozne vyhodit ten TBF a dostanete to co jste chtel puvodne, ovsem s
tim, ze vetsi posta v podstate odrizne vsechna ostatni spojeni.

> Ludek Brukner

Brno, Czech Republic