CBQ (Re: Shaper "polopate")

Jan Kasprzak kas na informatics.muni.cz
Pátek Květen 28 14:45:16 CEST 1999

David Rohleder wrote:
: > To sa mi nezda. Ide predsa o to ako obmedzit trafik z urcitej siete smerom
: > von. Teda poznam zdrojovu adresu paketov a tie potom routujem do shape
: > interfacu.
:
: V tom pripade jsem spatne pochopil otazku.
: Pak ovsem je nutne pouzit nektere z jader 2.[12].x, ktere umi policy
: routing a misto shaperu je mozne pouzit TBF (oddil QoS a fair queue
: pri konfiguraci jadra) v kombinaci s CBQ.
:
	Mam dojem ze staci jen CBQ - ono to samo umi omezovat prutok
na nekterych tridach (viz parametr "bounded", resp. "isolated").

	Kdyz uz hovorime o QoS: Umite nekdo udelat nasledujici?

- mam ctyri tridy packetu - rikejme jim A, B, C a D. Chtel bych udelat
	nasledujici ctyri priority packetu:

1. packety tridy A maji mit absolutni prioritu pred zbytkem sveta
	(to jest kdyz je ve fronte packet tridy A, odesle se jako prvni)
	do urcite sirky pasma (treba 10% kapacity linky).
2. packety tridy B maji mit prioritu pred ostatnimi packety krome tridy A,
	az do urcite sirky pasma (treba dalsich 10% kapacity linky).
3. dale se posilaji packety tridy C a packety tridy A a B, ktere presahuji
	sirku pasma stanovenou pro tridy A a B.
4. packety tridy D se posilaji, jen kdyz ve fronte neceka zadny packet
	tridy A, B nebo C.

	Lze tohle nejak udelat pomoci fwmark klasifikatoru, 4-pasmove
prioritni fronty a pripadne TBF navesenych na prioritach 1 a 2?

-Yenya

--
\ Jan "Yenya" Kasprzak <kas at fi.muni.cz>       http://www.fi.muni.cz/~kas/
\\ PGP: finger kas at aisa.fi.muni.cz   0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E //