mars - pristupova prava

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Květen 31 15:23:48 CEST 1999

Preji krasny den !

Omlouvam se., pokud jsem neco prehlednul, ale neni mi jasne, jak se
nastavuji pristupova prava pro svazky serveru mars. Konkretne :

1) svazek SYS je RW pro admina, RO pro ostatni
reseni : export svazku SYS jako RW + zmena prav k /var/mars_nwe/sys :
drwxrwxr-x  12 admin    admin        1024 May 31 14:02 sys

Ted by IMHO mel mit admin (+ vsichni z jeho skupiny) pristup RW,
ostatni RO. Je to tak dobre ? Vypada to ze ano, ale radsi se zeptam.

2) Uzivatel si precte jenom svoje soubory
reseni : asi funguje samo, protoze novy soubor vypada takto :
drwxr-x--x   2 nwprint  nwprint      1024 May 31 14:06 bbb
Daji se tyto implicitni prava nejak ovlivnit ?

3) Adresare a soubory, ktere vytvoril / nakopiroval admin budou
citelne i pro ostatni.
reseni : ??

Nove vytvorene soubory/adresare maji prava 640/751. Ted se musim po
kopirovani (pomoci DOS klienta) prihlasit na konzoli a rucne to
prehazovat. Slo by to nejak zautomatizovat ?

-rw-r-----   1 admin    admin          16 May 31 14:14 hhhh
drwxr-x--x   2 admin    admin        1024 May 31 14:14 kkk

4) Jak udelat uzivatele marsu, ktery nebude mit heslo ? Podle
dokumentace musi byt kazdy uzivatel soucasne zaveden i jako uzivatel
linuxu, ale tam se mi prazden heslo nedari vnutit (RH 5.1). Nakonec
jsem udelal rucne zasah do /etc/passwd, ale asi to nebude moc ciste
reseni ...

Diky za dopovedi.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz