mrtg (mereni prenesenych dat)

Jakub Dadak dadman na brainsys.cz
Pondělí Květen 31 14:44:25 CEST 1999

Zdravim,

 mrtg standardne cte byty pres snmp, kde se spatne pocitaly
byty nejakym prumernym poctem bytu na paket, ktere se v snmpd
scitaji. Existoval patch, ktery do snmpd pridal korektni
scitani prenesenych bytu primo pres ipfwadm pravidla. Ja jsem si pozdeji
upravil snmpd aby tyto hodnoty ziskaval z ipchains. Ale to
stale neni ono, protoze mate informace k dospozici pouze
o jednotlivych interfacech. Nakonec jsem si napsal v perlu
jednoduchy tcp server a tcp klienta. Klient se vola
v mrtg.cfg jako externi program a jako parametr se mu da
nejky string, treba xxx. Takto zavolany klient se pripoji
k serveru ktery si vypise accountovaci pravidla ipchains
pro dany string (xxx)a patricne hodnoty vrati klientovi. Ten preda hodnoty
mrtg a ten je zobrazi. Ma to spoustu vyhod. Muzete merit nejruznejsi
veliciny, treba skutecne byty na www port z vybranych adres atd,
zalezi pouze na Vasi fantazii jak nastavite ipchains accountovani.

    S pozdravem JD

--
  ,{(~)~(},       Dadak Jakub             Brain Systems s.r.o.
,( ((~) ){){}     dadman na brainsys.cz      Rybkova 1, Brno 602 00