Linux pres kabelovou televizi

A young dragon glip na cyber-wizard.com
Úterý Listopad 2 14:43:39 CET 1999

> Dobry den,
> mam doma pripojeny Internet pres kabelovou televizi takto:
Wow... aj ja xcem inet cez kablovku ;] Neviete niekto kopnut niekoho v
SKT? ;]

> [...]
>            --------     -------        -------------
>                           IP          eth0
>                        10.x.x.50      10.x.x.150
>                        (brana)
>
> Na PC mam W95 a Linux. Ve Win95 mam v nastaveni site nastavenou vlastni
> IP, IP kabel.modemu (brana), IP DNS, DNS Host a Domenu.
> V Linuxu jsem nastavila pomoci netconf vlastni IP, branu, IP DNS.
> Ostatni udaje nevim kam napsat. Ping mi funguje na moji IP i na IP
> modemu. Ping na DNS uz nedela nic. Co vsechno by melo byt nastavene nebo
> co mam zkontrolovat? Jak by mela vypadat routovaci tabulka?
OK, takze predpokladam, ze mate nastavenu svoju IP a NETMASK. Dalej treba
nastavit branu (kde sa to robi zavisi od distribucie, jednorazovo sa to da
prikazom /sbin/route add default gw 10.x.x.50, predpokladam, ze sa to da
nastavit tiez niekde v netconf. IP adresu DNS treba dat do
/etc/resolv.conf (riadok 'nameserver 10.x.x.1'), predpokladam, ze netconf
to uz urobil, jeho slovny nazov mozete odignorovat.

> [...]
>      |pripojka|---|modem  |-------|           |----------|           |
>       --------     -------        -------------          -------------
>                      IP         eth0        eth1         eth2
>                   10.x.x.50     10.x.x.150  192.168.1.1  IP 192.168.1.2
>                    (brana)
>

> Bude mi ale vubec fungovat routovani na Linuxu z eth0 na eth1 a
> obracene, kdyz eth0 ma IP z privatni oblasti a na eth1 taky? Muze to
> takhle fungovat?
> Trosku mi napovezte a poradte, jak to routovani udelat a jak nastavit
> Win95. Nevim, co jeste napsat, aby mi mohl nekdo poradit. Snad to takto
Da sa to, treba u seba rozbehat maskaradu. Viz archiv konferencie,
spominalo sa to tu uz vela krat.

--
                              .  ,           Glip