Nieco o LowLevel

Peter Hanusiak hanusiak na redbull.dcs.fmph.uniba.sk
Středa Listopad 3 11:02:29 CET 1999

Jerry LSH <lsh.linux na seznam.cz> wrote:
> IDE specifikaci. Kazdy vyrobce to dela jinak. Driv se lowlevel formatovalo
> z nutnosti, dnes kdy se pouziva embedded servo se to ani z funkcnich duvodu
> nesmi dopustit na strane uzivatele. Doslo by tak ke zniceni disku (coz se u
> starsich disku s embedded servy stavalo).

Takze ked mam disk, ktory je z rokyu 1996 a dosku s Biosom tiez toho isteho data, tak by si mali rozumiet alebo nie? Je viem , ze je to tak trochu nemozne na to odpovedat ale ide mi o tom . ze ci v tomto pripade moeze nastat ten pruser s novymi specifikaciami. Proste mam disk , ktory je mode4.

> Low level (tak jak je v BIOSu) je v nekterych pripadech schopen opravit
> vadne sektory. Nektere disky dokonce ani nemusi ztratit jediny bitik ze sve
> kapacity. To se deje tak, ze disky maji vyhrazenu nahradni oblast,
> vyhrazenou pro nahradu za bad sectors. Tato nahradni oblast se vyskytuje na
> kazdem fyzickem tracku disku. Pri sekvencnim cteni pak ale dochazi k
> prerusenim datoveho toku, coz muze vadit. Nektere disky to umely delat samy
> za provozu a to jeste drive, nez se stacily data poskodit - treba Conner

Z toho mi vychadza, ze sa nemusim nicoho bat. Moze byt?

OK dnes vecer to skusim, dam Vam vediet ako to dopadlo.

		Peter Hanusiak