Realtimove zpracovani zvuku

matus.uhlar na in.nextra.sk matus.uhlar na in.nextra.sk
Čtvrtek Listopad 4 10:41:25 CET 1999

Ing. Pavel PaJaSoft Janousek <pajasoft na fonet.cz> wrote:
->> Jasny, to jsou operace pri kterych se delaj vetsi operace s
->> videoramkou. Muze za to jadro... Pomohla by rychlejsi vydeoramka.

-> 	???? Mam za to, ze SRAM ci VRAM je rychlejsi nez klasicky DRAM a co se
-> tyce novych karet, tak vzhledem k tomu, ze je na AGP a ma vlastni pamet,
-> pak presun jde trochu jinudy nez pres klasicke PCI - tim nerikam ovsem,
-> ze cast problemu nelezi zde, nicmene cely problem svadet na pomalost
-> Video RAM mi pripadne ponekud hloupe...

SRAM - staticka ram, pamatova bunka je tvorena viac bipolarnymi
tranzistormi, je to vlastne klopny obvod. Je rychla a nemusi sa
obcerstvovat. avsak zaberie viac miesta preto maju SRAM mensie kapacity.

DRAM - dynamicka ram, pamatova bunka je jeden malicky tranzistor s
kondenzatorom (iirc, knihu mam doma v Kosiciach), teda zabera menej miesta
ale je pomalsia a pravidelne sa musi obcerstvovat pretoze kondenzator ma
malu kapacitu a rychlo sa vybije aj sam.

VRAM - specialna videoram, afaik je to DRAM robena tak aby do nej naraz
mohli pristupovat CPU (resp data zo zbernice) a zaroven mohol video procesor
citat aby vedel co ma poslat na monitor.

video ram - pamat do ktorej pristupuje video procesor, moze to byt DRAM,
SRAM aj VRAM.

dobre video karty maju svoju vlastnu pamat, niektore shity zabudpovane na
doskach vyuzivaju hlavnu pamat a spomaluju tak zbernicu aj vsetko, vyhnite
sa tym smejdom...

--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin at NEXTRA, Slovakia; IRC admin of *.sk
 uhlar na fantomas.sk; http://www.fantomas.sk/; http://www.nextra.sk/