Bezdratovy spoj na cca 50 metru?

Borek Lupomesky Borek.Lupomesky na ujep.cz
Pátek Listopad 5 10:50:51 CET 1999

On 5 Nov 1999, Leos Bitto wrote:

> :    No hraju si tu s Lucent WaveLANem a co se instalace tyce, tak je to
> : velmi jednoducha a funkcni vec s driverem primo od Lucentu.
>
> Uz jsem s WaveLANem delal, ale byly to stare ISA karty, ktere pokud dobre
> chapu jsou s temi co se prodavaji ted naprosto softwarove nekompatibilni.
> Zato fungovaly naprosto bez problemu primo s driverem z kernelu 2.0.cosi.

   Jsou nekompatibilni, ty nove maji uplne jine jadro a jedou i jiny
protokolem.

> Tedy abych to upresnil: u takovehoto reseni povazuji stabilni provoz za
> standard, a vybirat chci podle dalsich vlastnosti, jako je napr. rychlost

   Turbo verze (mam pocit, ze jine se uz nedelaji) jedou na 11 Mbps s
fall-backem na nizsi rychlosti pri nizsi kvalite (5,5 Mbps, 2 Mbps a 1
Mbps).

> a cena. S tim ze nepotrebuji a nikdy potrebovat nebudu propojeni na vetsi

> vzdalenost nez cca 50 metru na tom jednom konktretnim miste, pres ulici.
>
> : Na 50 metru asi nebudete ani potrebovat antenu.
>
> Neni to tak ze se s tou kartou primo prodava mala vsesmerova antena, kterou
> bych mohl pouzit? Ale i v tom pripade by me zajimalo jak by se zlepsila

   Neni. Karta kouskem couha z pocitace a je v ni mala integralni antena
(nevycniva z pouzdra!).

> rychlost s extra smerovou antenou. Pro dosazeni lepsi rychlosti jsem si
> ochoten priplatit za extra anteny.

   Dobry napad, vyssi zisk znamena vyssi kvalitu, predevsim pri ruseni.

> : Ale jak vidite diskusi, o bridgingu s tim neuvazujte :-I
>
> Jasne, chci to routovat tak jako tak. Preci jen dve 100M site propojit
> takhle uzkym bridgem by nemuselo delat dobrotu ani kdyby to fungovalo
> korektne. Obe site jsou plne windowsu, ktere porad zbesile broadcastuji...

   Hm, bridge je radove jednodussi. Ale pokud na to muzete pouzit pocitace
s diskem, tak to neni problem.

   Bye Borek

BOREK LUPOMESKY, network administrator    University of J. E. Purkyne
                                          Ceske mladeze 8
WWW:       http://www.ujep.cz/~lupomesk/  Usti nad Labem, 40096
IRCnet:    Borek @ #usti                  The Czech Republic
PGP keyid: 11D77115    ICQ: 10139578      tel: +420-602-376368
==========[ MIME/ISO-8859-2 & PGP encrypted mail welcome ]===========