PHP a databaze

Jirka Mares jirka na edoras.cz
Pátek Listopad 5 13:06:51 CET 1999

Dobry den

Mohl byc mi prosim nekdo poradit s problemem?
Nakonfiguroval jsem si Apache tak, aby fungovaly PHPcka. PHP opravdu
funguje, ale z neznameho duvodu mi nefunguji prikazy pro databaze. Kdyz jsem
udelal nasledujici program:

<?
$dbname="fakt.dbf";
$n=0;
if (!dbase_Open($dbname,$n))
    print "<strong>Error!</strong>";
?>

vypsalo mi to hlasku:
Fatal error: Call to unsupported or undefined function dbase_open() in
/home/httpd/html/dbf.php3 on line 18

Pritom v adresari, kde se vyskytuje soubor fakt.dbf je povoleno vsem cteni i
zapis, stejne tak u zmineneho dbf souboru.
To same mi to udelalo i kdyz jsem prevzal priklad zalozeni databaze z
dokumentace, akorat mi to pro zmenu napsalo, ze to nezna funkci
dBase_Create.

Dela to na me dojem, jako kdyby se musela nejak doinstalovat podpora
databazi, ci co. Z manualu jsem nabyl dojmu, ze staci rozebehnout PHP a mohu
s databazemi pracovat.

                                                                    Dekuji
predem za radu.

Jirka Mares