login alias?

Radovan Garabik garabik na atlas03.dnp.fmph.uniba.sk
Pondělí Listopad 8 10:16:55 CET 1999

Petr Snajdr <snajdr na firma.seznam.cz> wrote:
 : On Sun, 7 Nov 1999, Radovan Garabik wrote:

 :> Rad by som dosiahol nieco ako aliasy pre login name.
 :> Priklad:
 :> majme uzivatela "uzivatel". No a chcel by som nieco take,
 :> aby po zadani login name napr. "user", doslo k nahlaseniu
 :> uzivatela "uzivatel". (a aby aj povodne meno "uzivatel" fungovalo)
 :> Pouzivam pam (debian potato), skusal som sa divat do zdrojakov
 :> login ale je to humus...

 : Co trebas pridat uzivatele do /etc/passwd a dat mu stejne uid
 : jako ma ten prvni uzivatel?

and
Karel Dudasek <Karel.Dudasek na vtopu.army.cz> wrote:
 : Radovan Garabik wrote:
 : Jednoduse, v passwd file vytvorite uzivatele s vasim nazvem a stejnym ID
 : a GID jako pozadovany user. Potom vetsina prg, ktere prevadeji UID
 : na jmeno Vam zobrazi prvni nalezeny zaznam.

tomu som sa prave chcel vyhnut...
a navyse, ak to urobim takto, v utmp zostane zaznam podla toho
ake meno uzivatel pouzil, a hesla tiez budu rozlicne...
nic ine nez upravit login ma nenapada, ale do toho sa mi velmi nechce

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph.uniba.sk           |