Konfigurace sendmail na Firewallu

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Pondělí Listopad 8 11:32:29 CET 1999

> Pokud vim, nemel. Prave proto se ptam: Vy jste o nejake dire
> slysel? Rad se priucim.
V kutiku duse som dufal , ze nejaka je  :-)

> Ale ja nerikam, ze sendmail je spatny program. Ja pouze rikam, ze
> 1. vyuzijete nejvys tak 10% toho, co umi
> 2. zbyvajicich 90% je tezko se zbavovat

Nuz neviem neviem. Od toho mate predsa konfiguracny subor.
Ako si ho nastavite je vasa vec.

> 3. v tech zbyvajicich (co mozna nejobskurnejsich) 90% muze byt
> klidne chyba

Od toho su pouzsivatelia aby nejaku nasli ak je. Zatila neviem skoro o
ziadnej.(skoro- jedna vec mi blbne, ale mozno robim nieco zle)
> 4. a navic to vse bezi pod uid 0 - proc?

Myslim ze aj qmail musi mat uid0.
1. musi vediet obsadit port 0-1024
2. aby mohol do queue davat iba root.
3. prehadzovat si prava na inych uzivatelov.(setuid bez roota nespravite)
4. urcite nejake dalsie

> 5. RedHat ho ma jako defaultniho mailera :-)
hej a som s nim spokojny. kto nie je moze predsa zmenit :-)

S pozdravom

{   Jan 'EIS' Satko        Slovenska Polnohospodarska Univerzita      }
 }   administrator       Centrum Vypoctovej Techniky a Informatiky   {
{    satko na spu.sk        Tr. A. Hlinku 2, 949 01, Nitra, Slovensko    }