login alias?

Radovan Garabik garabik na atlas03.dnp.fmph.uniba.sk
Pondělí Listopad 8 14:39:04 CET 1999

Michal Krause <mike na navrcholu.cz> wrote:
 : Dne 8.11.1999 Radovan Garabik napsal

 :> Karel Dudasek <Karel.Dudasek na vtopu.army.cz> wrote:
 :>  : Radovan Garabik wrote:
 :> ...
 :>  : Jednoduse, v passwd file vytvorite uzivatele s vasim nazvem a stejnym ID
 :>  : a GID jako pozadovany user. Potom vetsina prg, ktere prevadeji UID
 :>  : na jmeno Vam zobrazi prvni nalezeny zaznam.
 :>
 :> tomu som sa prave chcel vyhnut...
 :> a navyse, ak to urobim takto, v utmp zostane zaznam podla toho
 :> ake meno uzivatel pouzil, a hesla tiez budu rozlicne...
 :> nic ine nez upravit login ma nenapada, ale do toho sa mi velmi nechce

 : Proc login? Melo by to preci jit s pomoci patricneho PAM modulu, ne? Cimz
 : nechci tvrdit, ze takovy modul existuje, ale kdyz uz upravovat, tak mi
 : prijde PAM systemovejsi.

ja sa sice v pam velmi nevyznam, ale mam pocit ze funguju iba na
principe "zadaj username a kniznicna funkcia autentifikuje, cize program
sa nemusi priamo divat do passwd a shadow".  Aspon taky pocit som ziskal
po cca 2 hodinach citania dokumentacie k pam.
Cize zmenit username to asi nedokaze.

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__         garabik @ fmph.uniba.sk           |