HP JetDirect a Linux

Henryk Paluch paluch na KMLinux.fjfi.cvut.cz
Úterý Listopad 9 10:25:59 CET 1999

Dobry den!

On Sun, 31 Oct 1999 10:46:55 +0100, Vaclav Babicky <babicky na ipp.cas.cz> wrote:
>Ahoj vsichni,
>mam na siti laserovou tiskarnu HP s modulem JetDirect.
>Protokol TCP/IP. Na CDecku jsou dirvery Windows,
>dale potom pod HPUX, SCO a dalsi. Nikoliv se zdrojaky.
>Mate nekdo zkusenosti ze zpristupnenim tiskarny pripojene
>na HP JetDirect z LINUXu ?
>Respektive zda je o tom nekde neco na siti?

Take jsem meli podobny problem. Mate 3 moznosti:

1) JetDirect umi standardni lpd protocol, tj. tvari se jako klasicky
   Berkelejsky lpd server, tj. staci v printapu uvest polozku pro remote
   printer server (rp=cosi nebo tak nejak).

2) Po pul roce hledani  jsem nahodou objevil programek 'hpdriver.c', ktery
   umi primo komunikovat s JetDirect. Pouzvia se jako filtr a umi radu
   hezkych veci - nastaveni duplexu a hlavne umi accounting - dokaze na
   displej tiskarny poslat jmeno uzivatele a predevsim si zapsiuje pocet
   vytistenych stran, ktery ziskava primo z tiskarny.

3) V Debianu existuje balik cti-ifhp, ktery take umi pracovat s HP JetDirect
   a hlavne je v tom baliku napsane, jak pomoci Boot a TFTP serveru donutit
   stupidni JetDirect, aby provadel Access Control (tedy dovolil pristup
   jen z nekolika vyhrazenych IP adres). cti-ifhp je navic navrzen pro
   tiskovy demon LPRNG, ktery konecne funguje, jak ma - na rozdil od
   primitivniho BSD LPD, ktery ani neni schopen predat tiskovym filtrum
  jmeno uzivatele a jmeno souboru, co tiskne (clovek, aby to pak lovil grepem
  v lock souborech!).

Upozornuji, ze variantu 3 jsem jeste nezkousel, ale vypada nejperspektivneji
(LPRNG + cti-ifhp).

--

S pozdravem
    Henryk Paluch, paluch na bimbo.fjfi.cvut.cz