RH 6.1 (cz) a IP aliases for virtual hosts

Frantisek Dufka dufkaf na merit.cz
Úterý Listopad 9 14:32:24 CET 1999

Dobry den,

Mam problem viz SUBJ.

pomoci linuxconfu Networking->Server Tasks-> IP aliases for virtual hosts
jsem zkousel pridat dalsi IP adresy na eth0 a potom i na eth1 ale nejak se mi
neobjevuji.

V adresari /etc/sysconfig/network-scripts/ vznikly scripty ifcfg-eth0:0,
ifcfg-eth1:0 obsahujici dva radky IPADDR=.... a NETMASK= ... ktere vypadaji
vcelku tak, jak by asi (??) mely ale po
/etc/rc.d/init.d/network stop, start , reload
a i po rebootu stroje se to nijak neprojevuje
ifconfig je nevypisuje , ifconfig eth0:0 nevypise ani IP adresu
pingnout se na ne neda, 'ip addr' je taky nevypisuje, proste nic.

pri rucnim
	etc/rc.d/init.d/network start
pise neco jako :
	Bringing up interface eth0 [zelene OK]
a az pri (je to normalni ?)
	etc/rc.d/init.d/network reload
pise
	Bringing up alias eth0:0 [OK]
	Bringing up route eth0:0 [OK]
	Bringing up route eth0   [OK]

 vysledek vsak veskery zadny

kdyz je pridam rucne (ifconfig eth0:0 .....  up, nebo pomoci ip addr) tak to
samozrejme jde, nicmene nevim kam bych to mel presne vmastit aby z toho
ten Cerveny Klobouk byl nejvice stastny

je to nejaka znama vlastnost RedHatu 6.1 nebo 6.1 cz nebo linuxconfu ?
Jsem zvykly na debian 2.1, kde je jeden skriptik /etc/init.s/network

Dekuji,

Frantisek Dufka

P.S. po zjisteni ze v 6.1 je utilitka ip jsem se hrnul konecne si precist
vycerpavajici manualovou stranku ale ... nic :(  No, nevadi.