_?_

matus.uhlar na in.nextra.sk matus.uhlar na in.nextra.sk
Úterý Listopad 9 16:25:39 CET 1999

Ladislav Dobias <L.Dobias na sh.cvut.cz> wrote:
->> Vysvitlete mi rozdil mezi RedHat Linuxem
->> a GNU Linuxem.

-> Trochu si probereme nazvoslovi:
-> RedHat by se mel jmenovat take RedHat GNU Linux, protoze
-> vetsina zakladnich programu je GNU...

-> A tim GNU Linuxem asi myslite Debian, ktery si to dava do
-> nazvu, protoze chce byt spravedlivy k tvurcum :-)

s tym ze ak instalujete Debian je to vacsinou Debian GNU/Linux

Debian - sposob distribucie/format programovych balikov (nenapadlo mi lepsie
    to nazvat)

GNU - programy siritelne volne podla GNU licencie

linux - samotny operacny system (a ziadne kniznice, shelly, utility...NIC)

Debian GNU/linux - operacny system s jadrom linux, balikmi GNU poskladany
    systemom debian.

Preco tak zlozito ? jednoducho - Debian je stavany tak aby nebol zavisly na
linuxe... existuje pre Hurd (GNU OS vyvijany autorom GNU projektu) a
teoreticky moze existovat pod FreeBSD alebo Solaris... a dufajme ze aj bude
:)

--
 Matus "fantomas" Uhlar, sysadmin at NEXTRA, Slovakia; IRC admin of *.sk
 uhlar na fantomas.sk; http://www.fantomas.sk/; http://www.nextra.sk/