FW a masq

Tomas Potok potok na redbull.dcs.fmph.uniba.sk
Středa Listopad 10 11:42:45 CET 1999

On 10 Nov 1999, Petr Novotny wrote:

> Na input povolit:
> vse na vnejsim rozhrani s cilovou adresou "verejna IP adresa"

Tomuto sa neda vyhnut?
Ide mi prave o to, povolit len pristup na verejnu IP obmedzeny na niektore
porty.

> vse na vnitrnim rozhrani ze zdrojovou adresou vnitrni site
> vse skrz loopback
>
> Na output povolit:
> vse na vnejsim rozhrani se zdrojovou adresou "verejna IP adresa"
> vse na vnitrnim rozhrani s cilovou adresou vnitrni site
> vse skrz loopback
>
> Na forward povolit:
> Vse se zdrojovou adresou vnitrni site + maskaradovat

Mam tomu rozumiet tak, ze na forward nestaci len:

ipchains -A forward -s 10.1.1.0/24 -j MASQ

treba aj nieco dalsie?

> Je dobre si logovat odmitnute pakety (tj. nakonec retezce dat
> univerzalni pravidlo s deny/reject a logovanim - tim se prebiji default
> policy)
>

> Zapomnel jsem na neco?

;)

Tomas