netstat a stav TIME_WAIT

Radek_Sedmak na eurotel.cz Radek_Sedmak na eurotel.cz
Středa Listopad 10 13:43:25 CET 1999

 > Mam pocit, ze jsem nejake to povidani o linuxu a TIME_WAIT cetl
 > na www.apache.org. Najdete tam neco zajimaveho?

Myslim ze jste spise cetl o FIN_WAIT_2 problemu ktery je neco trochu jineho.
Kdyz server zavre connection tak klient by mel poslat FIN a ACK naspatek
serveru, ale nekteri klienti to nedelaji a tak ta connection zustane viset ve
stavu FIN_WAIT_2 protoze pro to neni definovany zadny timeout v RFC. A spojeni
visi v tomto stavu dokud klient 1. Neotevre novou connection na tu samou sit
nebo jinou na tomto socketu.
                   2. Klient ukonci clienta a OS pak za nej poradne shodi
connection
                   3. Nebo FIN_WAIT_2 timeoutuje na serveru ktere pro tento stav
maji timeout.

Co se tyka TIME_WAIT dobrej dokument je
http://www-db.stanford.edu/~cho/programming/unix-socket-faq-2.html#time_wait

                                                                       Bye Sam