Par poznamek o RedHatu 6

Středa Listopad 10 23:11:52 CET 1999

Miroslav Petricek napsal:

> [...]
>  spoustet, odmazavat a zkouset jestli bez nich vsechno funguje tak jak ma.
>  Tolik času a trpelivosti ale nemam. Uzivatele Windows se muzou jen tise
> pousmivat, tady jsme si zajedno.
>   Implicitne se instaluje spousta zbytečnosti. Napriklad zvukove efekty v
> adresari /usr/share/sounds maji 3.5MB, dalsi 3 MB zabiraji screensavery pro
> XWindows a pres 10 MB !!! obrazku na pozadi. Nasel jsem i nekolik
> francouzskych a portugalskych manualovych stranek. "Popularni" program
> fortune je prvni aplikace kterou odinstaluji...

toto nebudu komentovat :))

> Vernym pruvodcem velikosti je slozitost. Proč napriklad nektere binarni
> soubory jsou v adresari /usr/bin, jine v /usr/X11R6/bin, dalsi

/usr/bin a /usr/X11R6/bin jsou z historickych duvodu. Protoze programy pro Xy
jsou dost velke.

> pak /usr/share/bin nebo /usr/local/bin a uplne jine v /usr/share/neco/bin ?

pokud /usr/share/bin existuje v RH tak to pekne p***i. Jiste vite, ze
/usr/local je pro lokalni veci, takze je dobre ho vytvorit. Opet pokud
tak nainstaloval nejakou binarku, tak bych byl hoodne nastvany.

> Nektere aplikace chteji do /opt/ a abych nezapomnel na /usr/games.

hmm - /opt je povolen ve FHS kvuli binarnim/komercnim programum, kterym se tam
libi. /usr/games - historicke duvody a je pekne, kdyz jsou tyhle programy
pohromade a treba root je nema v ceste.

> Proč je konfiguračni soubor pro fontserver v /etc/X11/fs, kdyz samotna

konfiguraky patri do /etc, protoze /usr a dal pak muze byt vesele sddilen ze
serveru a lokani konfigurace muze byt zmenena.

> XWindows jsou v /usr/X11R6 a navic existuje skoro prazdny /usr/etc ?

/usr/etc fuuuj

> Mezi tim proplouva cela zaplava symbolickych linku a to uz ani nemam chut
> rozepisovat se o adresarich /neco/lib.

co se vam na nich nelibi?

viz. FHS, http://www.pathname.com/fhs/

> kompatibility i s jinymi Unixy. Určite zlepseni by ale bylo, kdyby alespoň

jiste. O kompatibilitu jde celkem dost, hlavne v heterogenich sitich, ne?

> v čiste instalaci RedHatu bylo vsechno usporadano jednotne == podle jasnych
> pravidel, aby existoval pro autory softwaru nejaky vzor.

viz. vyse, treba FHS

				Petr Čech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz