Par poznamek o RedHatu 6

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Čtvrtek Listopad 11 00:44:29 CET 1999

   From: Miroslav Petricek <mpe na atlas.cz>
   Date: Wed, 10 Nov 1999 09:21:24 +0100

Přeji příjemný den,

   > Co si budeme namlouvat RedHat 6 je pekny macek. I kdyz pouzijete pro
   > instalaci RedHatu jedine CD (jako ja) a nezvolite pri instalaci zadnou z
   > prednastavenych voleb (bez X, zdrojaku, TeXu...) nebude Vam 100 megovy
   > disk pro instalaci stačit. RedHat proto nebude tim pravym Linuxem pro
   > historicky Laptop IBM PS/2 s 80 MB diskem :-).

nemáte pravdu, minimální instalace RH ve verzi 6.0 se vešla tuším přesně na
80MB disk.

   > v manualovych strankach) vubec nic nerikaji. Nabizi se moznost ručne je
   >  spoustet, odmazavat a zkouset jestli bez nich vsechno funguje tak jak ma.
   >  Tolik času a trpelivosti ale nemam. Uzivatele Windows se muzou jen tise
   > pousmivat, tady jsme si zajedno.

Ano, tohle si může myslet každý, kdo si nepřečte Instalation and Getting
Started Guide. Poté, co si tuto knihu přečtete, řeknete si: "Jsem já to
ale..., vždyť to jde podstatně jednodušeji." A jak již napsal Pter, rpm je
Vaším přítelem.

   > Vernym pruvodcem velikosti je slozitost. Proč napriklad nektere binarni
   > soubory jsou v adresari /usr/bin, jine v /usr/X11R6/bin, dalsi pak
   > /usr/share/bin nebo /usr/local/bin a uplne jine v /usr/share/neco/bin ?

Pokud máte nějaké soubory v /usr/local/bin po instalaci, nepoužíváte Red Hat
Linux Official natožpak jeho GPL podobu. Už chápu, proč si RedHati tak stojí
za svojí ochrannou známkou...

BTW - pokud by byly všechny soubory např. v /bin tak byste si zase stěžoval,
že jich je tam moc a že je to nepřehledné. Nemám pravdu?

   > Nektere aplikace chteji do /opt/ a abych nezapomnel na /usr/games.
   > Proč je konfiguračni soubor pro fontserver v /etc/X11/fs, kdyz samotna
   > XWindows jsou v /usr/X11R6 a navic existuje skoro prazdny /usr/etc ?

Opět - pokud si přečtete některé SPEC soubory k distribuci Red Hat Linux 6.1,
uvidíte tam např.:

- Config file moved from /usr/etc to /etc

apod. V distribuci Red Hat Linux 6.1 tento adresář snad ani neexistuje.

   >  Kde jsou ty zlate časy MS-DOSu, kdy kazdy program mel na disku jeden
   > chlivek s jednim EXE souborem a maximalne nejakym tim README.TXT.

... a mohl běžet pouze jeden a jednomu uživateli na jednom terminálu. A jak
dobré bylo maso z mamuta. Ne příteli, vývoj jde kupředu. Pokud máte nějaké
návrhy, jak vylepšit FHS, zapojte se do nějaké standardizační skupiny a ve
svém volném čase, nebo pokud Vám to zaměstnavatel dovolí, tak i v jeho čase,
se věnujte vývoji Linuxu. Pomůžete tím nejen sobě, ale i ostatním uživatelům
Linuxu.
--
Pavel Janík ml.
Pavel.Janik na inet.cz