za co muze package manager Was: Par poznamek o RedHatu 6

Čtvrtek Listopad 11 09:13:31 CET 1999

Miroslav Petricek napsal:
> RPM je sice fajn, ale mam pocit, ze dobre funguje jenom kdyz pouzivam k
> instalaci programu jen a pouze RPM. Kdyz si treba nainstaluji nekolik
> dulezitejsich aplikaci z bz2 archivu, databaze rychle ztraci aktualnost
> a pri instalaci dalsiho software musim casto pouzivat parametr --nodeps.

RPM (ale tak i dpkg a dalsi) nemohou vedet o localne zkompilovanem softwaru.
Distribuce a binarni balicky jsou k tomu, abyste prave nic (nebo co nejmene)
musel kompilovat sam. Osobne pokud potrebuji neco, co jeste neni v distribuce,
nebo je ve starvi versi, tak si udelam balicek. I kdyz, pokud na necem zavisi
balik z distribuce, tak to v ni asi i nekde bude, ne? Pokud potrebuji novejsi
versi programu, udelam z nej balicek. Pak totiz pokud se nova verse dostane do
distribuce, moje se na ni upgraduje.

				Petr Čech
           cech na atrey.karlin.mff.cuni.cz