Podivne chovani ethernet karty - vyreseno

Korinek, Jan Jan.Korinek na compaq.com
Pátek Listopad 12 09:50:12 CET 1999

Dobry den

Problem byl v tom, ze se mi 3c509 (ISA 10 Mbit/s) chovala jaksi podivne.
Odmitala odesilat (a v nekterych pripadech prijimat) v okamziku, kdy byly v
systemu 2 karty. Kterakoliv z nich mohla a taky bezproblemu fungovala, pokud
byla sama.
Modul (3c509.o) po natazeni obe spravne detekoval (IRQ i IO), nahlasil
uspesne nastaveni RX/TX adresy a nic.

Vypadalo to, jako by mi karta nebyla schopna prijimat. V ifconfig mi
narustaly packety vzdy jenom a prave v jednom smeru, v pripade odesilanych
packetu mi arp hlasil, ze adresa je (incomplete) a v okamziku vynuceneho
zobrazeni v hex ukazal same nuly.

Cele chovani komplikovalo to, ze se chyba objevila zdanlive bez priciny.

Reseni je jednoduche, samozrejme, ze jsem idiot (nemyslim, ze by fungovalo
obecne na reseni problemu, prohlasit me za idiota, ale muzete to zkusit
:-))) a neuvedomil jsem si, ze jsem po vypaleni portu zmenil desku. Vo
vymene desky za neco standardnejsiho (Intel VX) se vse tozbehlo tak jak ma.
Bohuzel, ale chipset a typ te desky, ktera se takhle chovala neznam.

Chtel bych zaroven podekovat Pavlu Kankovskemu, ktery me s nekonecnou
trpelivosti kopal a kopal, az me dokopal k tomu, ze mi shkytlo.

Diky

Jan Korinek
Compaq Computer s.r.o.
Czech Republic