filesystem pres loopback

Martin Kavalec xkavm04 na vse.cz
Neděle Listopad 14 13:41:28 CET 1999

14 Nov 1999 12:17:56 +0100 jan blaha <jan.blaha na post.cz> napsal:
> Vazeni,
>
> Chtel bych se zeptat, jestli nemate poneti, jak se montuje fs pres zarizeni
> loopback, chtel bych to zkusit pro namontovani filesystemu, ktery by byl z
> initrd.img, ale chtel bych to zkusit prave takhle.
> Prakticky nic sem se o tom nedozvedel, jenom jsem to slysel, vite o tom nekdo
> vic?

initrd.img bývá zagzipovaný ext2 fs (zkuste file initrd.img)
takže:

zcat initrd.img > initrd
losetup /dev/loopX initrd
mount /dev/loopX /nejaky/adresar
umount /nejaky/adresar
losetup -d /dev/loopX

(X v /dev/loopX zastupuje číslo volného loop device tj, 0, 1, ...)

martin

PS.
Jedna z možností, jak toto najdete v dokumentaci:
apropos loop
 -> vypíše které man stránky mají v titulku loop; z toho nadějně
    vypadá losetup, tedy:

man losetup

a jsme doma